Brev:
Madplan og mængder
20. november 2016
Alder:
6 mdr.
Madplan og mængder
Hej Helen
Lige nu ser mad planen her hjemme således ud:
Morgen ca. kl 9: Grød med lidt frugt som topping også et stykke frugt til at gumle på + vand af lille kop.
Frokost ca kl 12: Grøntsagsmos med kød og agurk i hånden til at gumle på + vand af lille kop.
Eftermiddag ca kl 16: Frugtmos og et stykke frugt at gumle på + vand af lille kop.
Aften ca. kl 18-19: Grøntsagsmos og rugbrødsbjælke til at gumle på + vand af lille kop.
I din bog skriver du "lidt frugtmos" til fx. om eftermiddagen" Hvad er lidt frugtmos? Hvor mange dl frugt mos skal jeg give om eftermiddagen?
Jeg giver ske mad 4 gange dagligt og han får selvfølgelig sin mælk efter hvert måltid inden han skal sove.
Jeg er lidt i tvivl om jeg om morgen kun skal give rent grød og ikke blande med frugt? Hvad vil du mene? Skal jeg give rent grød til morgen og give frugt for sig senere på formiddagen? Eller er det fint jeg om morgen giver grød med lidt frugt på som topping? Eller skal jeg starte med at give ham rent grød og efter grøden give ham lidt frugt?
Men jeg har brug for at vide hvor meget frugtmos jeg skal komme ovenpå grøden?
Hilsen