Madplan og mængder

20. november 2016

Alder:
6 mdr.

Madplan og mængder

Hej Helen

Lige nu ser mad planen her hjemme således ud:

Morgen ca. kl 9: Grød med lidt frugt som topping også et stykke frugt til at gumle på + vand af lille kop.

Frokost ca kl 12: Grøntsagsmos med kød og agurk i hånden til at gumle på + vand af lille kop.

Eftermiddag ca kl 16: Frugtmos og et stykke frugt at gumle på + vand af lille kop.

Aften ca. kl 18-19: Grøntsagsmos og rugbrødsbjælke til at gumle på + vand af lille kop.

I din bog skriver du "lidt frugtmos" til fx. om eftermiddagen" Hvad er lidt frugtmos? Hvor mange dl frugt mos skal jeg ...

Annonce

... give om eftermiddagen?

Jeg giver ske mad 4 gange dagligt og han får selvfølgelig sin mælk efter hvert måltid inden han skal sove.

Jeg er lidt i tvivl om jeg om morgen kun skal give rent grød og ikke blande med frugt? Hvad vil du mene? Skal jeg give rent grød til morgen og give frugt for sig senere på formiddagen? Eller er det fint jeg om morgen giver grød med lidt frugt på som topping? Eller skal jeg starte med at give ham rent grød og efter grøden give ham lidt frugt?

Men jeg har brug for at vide hvor meget frugtmos jeg skal komme ovenpå grøden?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge